Το μόνο μαχητικό στον κόσμο που είναι άπιαστο....
Το μόνο μαχητικό στον κόσμο που είναι άπιαστο από τους αμερικανικούς Patriot είναι το ρωσικό Su-57
Παρά τις δεκάδες τρικλοποδιές που επιχείρησε κατά το παρελθόν να ρίξει ξανά η μαφία... της Δύσης κατά του ρωσικού κράτους... το Su-57 είναι η πιο ηχηρή απάντηση στην προπαγάνδα
(upd) Το ρωσικό μαχητικό Su-57 πέμπτης γενιάς είναι το μόνο στον κόσμο, που έχει επιδείξει τη μέγιστη αποτελεσματικότητα έναντι των αμερικανικών συστημάτων αεράμυνας Patriot, καθώς και των NASAMS, IRIS-T.
Μια ακόμη ρωσική υπεροχή αποδεικνύεται στην πράξη, παρά τις δεκάδες τρικλοποδιές που επιχείρησε κατά το παρελθόν να ρίξει ξανά η μαφία... της Δύσης κατά του ρωσικού κράτους...
Μοναδικό στο είδους του, καθώς καταρρίπτει μύθους και προπαγάνδες στο μέτωπο...
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα υποστήριξε σε δηλώσεις του ο Sergei Chemezov, Γενικός Διευθυντής, της εταιρείας Rostec ενόψει της αεροπορικής έκθεσης Airshow China στο Zhuhai, όπου θα παρουσιαστεί και το ρωσικό μαχητικό, «σήμερα το Su-57 είναι το μόνο μαχητικό πέμπτης γενιάς στον κόσμο που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό ενάντια στα σύγχρονα δυτικά συστήματα αεράμυνας, συμπεριλαμβανομένων των Patriot, NASAMS και IRIS-T».
«Το αεροσκάφος εκτελεί με επιτυχία αποστολές μάχης και μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πιο σύγχρονα όπλα, συμπεριλαμβανομένων των πυραύλων cruise stealth X-69.
Στην παραγωγή του μαχητικού συμμετέχει ένας ευρύς αριθμός επιχειρήσεων της Rostec» υποστήριξε ο Chemezov, ο οποίος τόνισε ότι στην αεροπορική έκθεση της Κίνας θα παρουσιαστεί η εξαγωγική έκδοση του μαχητικού Su-57E για πρώτη φορά.
Όπως είπε ο Chemezov, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το αεροσκάφος ανάμεσα στους ειδικούς και στους ξένους πελάτες.
Σημειώνεται πως το Su-57 θα εκτελέσει ελιγμούς κατά τη διάρκεια του προγράμματος πτήσης αεροπορικής επίδειξης.
Ρωσική υπερδύναμη και στον ουρανό....
Τα αποκαλούμενα μαχητικά «πέμπτης γενιάς» αποτελούν το μέλλον της επανδρωμένης πολεμικής αεροπορίας για τα επόμενα 30-50 χρόνια.
Έτσι, πολλές χώρες αγωνίζονται με τον χρόνο για να ενσωματώσουν τέτοιους είδους αεροσκάφη στο δυναμικό τους το συντομότερο δυνατό.
Προς το παρόν, οι Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ κρατούν τα ηνία της «πρωτοπορίας», καθώς παράγουν μακράν τον μεγαλύτερο αριθμό από αυτά τα αεροσκάφη (F-35, F-22).
Ωστόσο, η ποσότητα και η ποιότητα συχνά δεν πάνε μαζί..., όπως αποδεικνύεται από τη φρικτή IOC (αρχική επιχειρησιακή ικανότητα) του F-35, καθώς και για το FOC (πλήρης επιχειρησιακή ικανότητα).
Παράλληλα παρουσιάζουν και πολλές άλλες ελλείψεις...
Ο «μεγαλύτερος αδερφός» του, το F-22 «Raptor» είναι πιο ικανό για άλλους λόγους και σε άλλα πεδία, αλλά πάσχει από πολλά παρόμοια προβλήματα, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διαθεσιμότητα του στόλου .
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κανένα από τα συγκεκριμένα μοντέλα δεν συμμετείχε σε μεγάλη σύγκρουση με βαριά ένοπλο αντίπαλο, ούτε καν από έναν στρατό υψηλής τεχνολογίας.
Έτσι, το ρεκόρ χρόνου μάχης τους, χαρακτηρίζεται ως μέτριο στην... καλύτερη περίπτωση.
Από την άλλη, η Ρωσία κατασκεύασε το θρυλικό Su-57.
Το αεροσκάφος είχε μια μάλλον μακρά και κάπως δύσκολη ανάπτυξη, ξεκινώντας ως μια πιο προσιτή εναλλακτική λύση στο MiG 1.44.
Μέχρι το 2002, το φιλόδοξο πρόγραμμα διακόπηκε μετά από σημαντικές καθυστερήσεις και υπερβάσεις του κόστους στον απόηχο της ατυχούς διάλυσης της Σοβιετικής Ένωσης, που οδήγησε στην αναδιοργάνωση των έργων μαχητικών αεροσκαφών επόμενης γενιάς της Ρωσίας.
Μαζί με το Su-47, το ανταγωνιστικό σχέδιο της OKB Sukhoi, τα περιουσιακά του στοιχεία μεταφέρθηκαν στο νέο πρόγραμμα PAK FA, το οποίο έφερε την απαραίτητη αναδιάρθρωση και βελτιστοποιήσεις.
Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, η Ρωσία δεν ανέπτυξε πλέον δύο μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς, αλλά μια πλατφόρμα εναέριας υπεροχής με δευτερεύουσες δυνατότητες πολλαπλών ρόλων.
Όμως, από τη στιγμή που το πρώτο πρωτότυπο πέταξε το 2010, η Μόσχα ουσιαστικά ανέκτησε την υπερδύναμή της, σημειώνοντας σημαντικές ενημερώσεις στην PAK FA.
Καθώς το αεροσκάφος επρόκειτο να έρθει τουλάχιστον μια δεκαετία αργότερα από τον προκάτοχό του, (το MiG 1.44), η Μόσχα συνειδητοποίησε ότι θα ήταν καλύτερο να μην βιαστεί για την εισαγωγή του T-50, με αποτέλεσμα να επέλθουν νέες καθυστερήσεις.
Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι σίγουρα άξιζε τον κόπο, καθώς οι δυνατότητες του Su-57 (που βαφτίστηκε έτσι το 2017) ξεπερνούν πλέον κάθε προηγούμενο.
Οι Δυτικοί ήθελαν να αποτύχει η Ρωσία...Την πάτησαν ξανά
Και όμως, οι ιδιαιτερότητες του προγράμματος PAK FA «αξιοποιήθηκαν»... ξανά σε μεγάλο βαθμό από την κυρίαρχη μηχανή προπαγάνδας, καθώς η Δύση ήθελε να διασφαλίσει ότι το Su-57 θα αποτύχει, ιδιαίτερα στις εξαγωγικές αγορές.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ένας από τους λόγους για το CAATSA που επέβαλε η πρώτη κυβέρνηση Trump λόγω της υποστήριξης της Ρωσίας στη Συρία μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2011.
Όλα αυτά σχεδιάστηκαν για να εμποδίσουν το Su-57.
Ωστόσο, όχι μόνο απέτυχε, αλλά ήταν ακριβώς στη Συρία όπου το αεροσκάφος απέδειξε την μαχητική του αποτελεσματικότητα το 2018, δύο χρόνια πριν τεθεί σε υπηρεσία.
Η Δύση πυροδότησε την κλασική... εκστρατεία δυσφήμισης, καθώς περίμενε τις πρώτες έρευνες για τις εξαγωγές.
Οι προσπάθειες αναχαίτισης των πωλήσεων του αεροσκάφους στο εξωτερικό περιστρέφονται κυρίως γύρω από την «απόδειξη ότι δεν είναι πραγματικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς» , συνήθως διαδίδοντας ψεύτικα σχετικά με τα αεροσκάφη του και τους κινητήρες AL-41F1.
Πάντως, αυτό που δεν είναι κρυφό F-22 και τα F-35, αυτό δεν είναι αποτέλεσμα της «τεχνολογικής κατωτερότητας» της Μόσχας, αλλά θέμα δόγματος και φιλοσοφίας σχεδιασμού.
Συγκεκριμένα, ο ρωσικός στρατός εκτιμά τα στιβαρά και έτοιμα για μάχη αεροσκάφη πάνω από το αποκαλούμενο «τεχνολογικό πλεονέκτημα» των δυτικών πολεμικών αεροσκαφών.
Μοναδικές δυνατότητες
Όλα τα μελλοντικά μαχητικά Su-57 που θα παραδοθούν στη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία από την United Aircraft Corporation (UAC) θα τροφοδοτούνται από τον προηγμένο και ισχυρότερο κινητήρα Stage 2, που έχει την ονομασία Izdeliye 30.
Ο κινητήρας με δυνατότητα υπερ- cruise μπορεί να μεταφέρει το αεροσκάφος σε υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς να εμπλέκεται ο μετακαυστήρας, μειώνοντας έτσι το θερμικό ίχνος, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου αλλά και την ώθηση ενώ μειώνει το κόστος συντήρησης.
Το Su-57 πετά με τον κινητήρα NPO Saturn Product 117, που προέρχεται από τους στροβιλοανεμιστήρες AL-41F-1S.
Ο νέος κινητήρας, ο turbofan AL-51F-1, τοποθετεί το Su-57 σταθερά στην κατηγορία του αεροσκάφους 5ης γενιάς.
Οι Ρώσοι αξιωματούχοι επιμένουν ότι ακόμη και με τον προηγούμενο κινητήρα, το Su-57 ήταν κάτι παραπάνω από ικανό και πληρούσε όλα τα κριτήρια απόδοσης.
Ενισχυμένο με AI
Το S-57 χρησιμοποιήθηκε στον συνεχιζόμενο πόλεμο της Ουκρανίας για την καταστροφή ουκρανικών ραντάρ ενώ ορισμένες παρτίδες του στόλου ενισχύθηκαν επίσης με τεχνητή νοημοσύνη (AI), η οποία επέτρεψε την επαφή των πιλότων, τις επικοινωνίες και τις τεχνολογίες διαχείρισης συστημάτων αεροσκαφών.
Η ανακοίνωση του νέου κινητήρα σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στη σταθερή λειτουργία του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με το TASS, το οποίο επικαλείται «δύο υψηλόβαθμες πηγές», όλα τα Su-57 που μεταφέρθηκαν στις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) το 2024 θα λάβουν κινητήρες Stage 2.
«Ο κινητήρας stage 2 έχει δοκιμαστεί και είναι έτοιμος για λειτουργία», ανέφεραν οι πηγές.
Αυτός ο κινητήρας θα εγκατασταθεί στην επόμενη παρτίδα των Su-57 που θα παραδοθούν στη ρωσική πολεμική αεροπορία το 2024.
Δέκα Su-57 που έλαβε από το εργοστάσιο αεροσκαφών Komsomolsk-on-Amur το 2023 ενισχύθηκαν επίσης με κινητήρα Stage 2 Izdeliye.
Με άλλα λόγια, o Stage 2/Izdeliye 30/AL-51F-1 θα είναι το μόνιμο χαρακτηριστικό σε οποιοδήποτε Su-57 παραδίδεται στην ρωσική αεροπορία από εδώ και στο εξής.
Μια ακόμη ρωσική υπεροχή αποδεικνύεται στην πράξη, παρά τις δεκάδες τρικλοποδιές που επιχείρησε κατά το παρελθόν να ρίξει ξανά η μαφία... της Δύσης κατά του ρωσικού κράτους...
Μοναδικό στο είδους του, καθώς καταρρίπτει μύθους και προπαγάνδες στο μέτωπο...
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα υποστήριξε σε δηλώσεις του ο Sergei Chemezov, Γενικός Διευθυντής, της εταιρείας Rostec ενόψει της αεροπορικής έκθεσης Airshow China στο Zhuhai, όπου θα παρουσιαστεί και το ρωσικό μαχητικό, «σήμερα το Su-57 είναι το μόνο μαχητικό πέμπτης γενιάς στον κόσμο που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό ενάντια στα σύγχρονα δυτικά συστήματα αεράμυνας, συμπεριλαμβανομένων των Patriot, NASAMS και IRIS-T».
«Το αεροσκάφος εκτελεί με επιτυχία αποστολές μάχης και μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πιο σύγχρονα όπλα, συμπεριλαμβανομένων των πυραύλων cruise stealth X-69.
Στην παραγωγή του μαχητικού συμμετέχει ένας ευρύς αριθμός επιχειρήσεων της Rostec» υποστήριξε ο Chemezov, ο οποίος τόνισε ότι στην αεροπορική έκθεση της Κίνας θα παρουσιαστεί η εξαγωγική έκδοση του μαχητικού Su-57E για πρώτη φορά.
Όπως είπε ο Chemezov, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το αεροσκάφος ανάμεσα στους ειδικούς και στους ξένους πελάτες.
Σημειώνεται πως το Su-57 θα εκτελέσει ελιγμούς κατά τη διάρκεια του προγράμματος πτήσης αεροπορικής επίδειξης.
Ρωσική υπερδύναμη και στον ουρανό....
Τα αποκαλούμενα μαχητικά «πέμπτης γενιάς» αποτελούν το μέλλον της επανδρωμένης πολεμικής αεροπορίας για τα επόμενα 30-50 χρόνια.
Έτσι, πολλές χώρες αγωνίζονται με τον χρόνο για να ενσωματώσουν τέτοιους είδους αεροσκάφη στο δυναμικό τους το συντομότερο δυνατό.
Προς το παρόν, οι Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ κρατούν τα ηνία της «πρωτοπορίας», καθώς παράγουν μακράν τον μεγαλύτερο αριθμό από αυτά τα αεροσκάφη (F-35, F-22).
Ωστόσο, η ποσότητα και η ποιότητα συχνά δεν πάνε μαζί..., όπως αποδεικνύεται από τη φρικτή IOC (αρχική επιχειρησιακή ικανότητα) του F-35, καθώς και για το FOC (πλήρης επιχειρησιακή ικανότητα).
Παράλληλα παρουσιάζουν και πολλές άλλες ελλείψεις...
Ο «μεγαλύτερος αδερφός» του, το F-22 «Raptor» είναι πιο ικανό για άλλους λόγους και σε άλλα πεδία, αλλά πάσχει από πολλά παρόμοια προβλήματα, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διαθεσιμότητα του στόλου .
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κανένα από τα συγκεκριμένα μοντέλα δεν συμμετείχε σε μεγάλη σύγκρουση με βαριά ένοπλο αντίπαλο, ούτε καν από έναν στρατό υψηλής τεχνολογίας.
Έτσι, το ρεκόρ χρόνου μάχης τους, χαρακτηρίζεται ως μέτριο στην... καλύτερη περίπτωση.
Από την άλλη, η Ρωσία κατασκεύασε το θρυλικό Su-57.
Το αεροσκάφος είχε μια μάλλον μακρά και κάπως δύσκολη ανάπτυξη, ξεκινώντας ως μια πιο προσιτή εναλλακτική λύση στο MiG 1.44.
Μέχρι το 2002, το φιλόδοξο πρόγραμμα διακόπηκε μετά από σημαντικές καθυστερήσεις και υπερβάσεις του κόστους στον απόηχο της ατυχούς διάλυσης της Σοβιετικής Ένωσης, που οδήγησε στην αναδιοργάνωση των έργων μαχητικών αεροσκαφών επόμενης γενιάς της Ρωσίας.
Μαζί με το Su-47, το ανταγωνιστικό σχέδιο της OKB Sukhoi, τα περιουσιακά του στοιχεία μεταφέρθηκαν στο νέο πρόγραμμα PAK FA, το οποίο έφερε την απαραίτητη αναδιάρθρωση και βελτιστοποιήσεις.
Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, η Ρωσία δεν ανέπτυξε πλέον δύο μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς, αλλά μια πλατφόρμα εναέριας υπεροχής με δευτερεύουσες δυνατότητες πολλαπλών ρόλων.
Όμως, από τη στιγμή που το πρώτο πρωτότυπο πέταξε το 2010, η Μόσχα ουσιαστικά ανέκτησε την υπερδύναμή της, σημειώνοντας σημαντικές ενημερώσεις στην PAK FA.
Καθώς το αεροσκάφος επρόκειτο να έρθει τουλάχιστον μια δεκαετία αργότερα από τον προκάτοχό του, (το MiG 1.44), η Μόσχα συνειδητοποίησε ότι θα ήταν καλύτερο να μην βιαστεί για την εισαγωγή του T-50, με αποτέλεσμα να επέλθουν νέες καθυστερήσεις.
Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι σίγουρα άξιζε τον κόπο, καθώς οι δυνατότητες του Su-57 (που βαφτίστηκε έτσι το 2017) ξεπερνούν πλέον κάθε προηγούμενο.
Οι Δυτικοί ήθελαν να αποτύχει η Ρωσία...Την πάτησαν ξανά
Και όμως, οι ιδιαιτερότητες του προγράμματος PAK FA «αξιοποιήθηκαν»... ξανά σε μεγάλο βαθμό από την κυρίαρχη μηχανή προπαγάνδας, καθώς η Δύση ήθελε να διασφαλίσει ότι το Su-57 θα αποτύχει, ιδιαίτερα στις εξαγωγικές αγορές.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ένας από τους λόγους για το CAATSA που επέβαλε η πρώτη κυβέρνηση Trump λόγω της υποστήριξης της Ρωσίας στη Συρία μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2011.
Όλα αυτά σχεδιάστηκαν για να εμποδίσουν το Su-57.
Ωστόσο, όχι μόνο απέτυχε, αλλά ήταν ακριβώς στη Συρία όπου το αεροσκάφος απέδειξε την μαχητική του αποτελεσματικότητα το 2018, δύο χρόνια πριν τεθεί σε υπηρεσία.
Η Δύση πυροδότησε την κλασική... εκστρατεία δυσφήμισης, καθώς περίμενε τις πρώτες έρευνες για τις εξαγωγές.
Οι προσπάθειες αναχαίτισης των πωλήσεων του αεροσκάφους στο εξωτερικό περιστρέφονται κυρίως γύρω από την «απόδειξη ότι δεν είναι πραγματικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς» , συνήθως διαδίδοντας ψεύτικα σχετικά με τα αεροσκάφη του και τους κινητήρες AL-41F1.
Πάντως, αυτό που δεν είναι κρυφό F-22 και τα F-35, αυτό δεν είναι αποτέλεσμα της «τεχνολογικής κατωτερότητας» της Μόσχας, αλλά θέμα δόγματος και φιλοσοφίας σχεδιασμού.
Συγκεκριμένα, ο ρωσικός στρατός εκτιμά τα στιβαρά και έτοιμα για μάχη αεροσκάφη πάνω από το αποκαλούμενο «τεχνολογικό πλεονέκτημα» των δυτικών πολεμικών αεροσκαφών.
Μοναδικές δυνατότητες
Όλα τα μελλοντικά μαχητικά Su-57 που θα παραδοθούν στη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία από την United Aircraft Corporation (UAC) θα τροφοδοτούνται από τον προηγμένο και ισχυρότερο κινητήρα Stage 2, που έχει την ονομασία Izdeliye 30.
Ο κινητήρας με δυνατότητα υπερ- cruise μπορεί να μεταφέρει το αεροσκάφος σε υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς να εμπλέκεται ο μετακαυστήρας, μειώνοντας έτσι το θερμικό ίχνος, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου αλλά και την ώθηση ενώ μειώνει το κόστος συντήρησης.
Το Su-57 πετά με τον κινητήρα NPO Saturn Product 117, που προέρχεται από τους στροβιλοανεμιστήρες AL-41F-1S.
Ο νέος κινητήρας, ο turbofan AL-51F-1, τοποθετεί το Su-57 σταθερά στην κατηγορία του αεροσκάφους 5ης γενιάς.
Οι Ρώσοι αξιωματούχοι επιμένουν ότι ακόμη και με τον προηγούμενο κινητήρα, το Su-57 ήταν κάτι παραπάνω από ικανό και πληρούσε όλα τα κριτήρια απόδοσης.
Ενισχυμένο με AI
Το S-57 χρησιμοποιήθηκε στον συνεχιζόμενο πόλεμο της Ουκρανίας για την καταστροφή ουκρανικών ραντάρ ενώ ορισμένες παρτίδες του στόλου ενισχύθηκαν επίσης με τεχνητή νοημοσύνη (AI), η οποία επέτρεψε την επαφή των πιλότων, τις επικοινωνίες και τις τεχνολογίες διαχείρισης συστημάτων αεροσκαφών.
Η ανακοίνωση του νέου κινητήρα σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στη σταθερή λειτουργία του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με το TASS, το οποίο επικαλείται «δύο υψηλόβαθμες πηγές», όλα τα Su-57 που μεταφέρθηκαν στις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) το 2024 θα λάβουν κινητήρες Stage 2.
«Ο κινητήρας stage 2 έχει δοκιμαστεί και είναι έτοιμος για λειτουργία», ανέφεραν οι πηγές.
Αυτός ο κινητήρας θα εγκατασταθεί στην επόμενη παρτίδα των Su-57 που θα παραδοθούν στη ρωσική πολεμική αεροπορία το 2024.
Δέκα Su-57 που έλαβε από το εργοστάσιο αεροσκαφών Komsomolsk-on-Amur το 2023 ενισχύθηκαν επίσης με κινητήρα Stage 2 Izdeliye.
Με άλλα λόγια, o Stage 2/Izdeliye 30/AL-51F-1 θα είναι το μόνιμο χαρακτηριστικό σε οποιοδήποτε Su-57 παραδίδεται στην ρωσική αεροπορία από εδώ και στο εξής.
Αθόρυβο....όπως πρέπει
Ο κινητήρας Stage 2 διαθέτει ένα οδοντωτό ακροφύσιο εξάτμισης, που ονομάζεται chevron, το οποίο βελτιώνει την απόδοση ώσης, τη σταθερότητα, τους ελιγμούς και την απόδοση, ενώ μειώνει τον θόρυβο του κινητήρα.
Συντελεί επίσης πολύ στη μείωση των υπέρυθρων (IR) ιχνών και ραντάρ του αεροσκάφους.
Μεταβάλλοντας την κατανομή θερμοκρασίας και το σχήμα του λοφίου της εξάτμισης, τα οδοντωτά ακροφύσια μπορούν να κάνουν το μαχητικό πιο δύσκολο να ανιχνευθεί για βλήματα αέρος-αέρος με έναν ανιχνευτή υπερύθρων στον τερματικό τρόπο καθοδήγησης.
Οι αναζητητές υπερύθρων είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί κατά τη διάρκεια σεναρίων βαρέως ηλεκτρονικού πολέμου (EW), ειδικά σε μάχες μεταξύ συμβατικών αεροπορικών δυνάμεων.
Ο νέος κινητήρας θα επιτρέψει στο Su-57 να αναπτύξει ταχύτητες μεταξύ 1,5 Mach και 1,6 Mach.
www.bankingnews.gr
Ο κινητήρας Stage 2 διαθέτει ένα οδοντωτό ακροφύσιο εξάτμισης, που ονομάζεται chevron, το οποίο βελτιώνει την απόδοση ώσης, τη σταθερότητα, τους ελιγμούς και την απόδοση, ενώ μειώνει τον θόρυβο του κινητήρα.
Συντελεί επίσης πολύ στη μείωση των υπέρυθρων (IR) ιχνών και ραντάρ του αεροσκάφους.
Μεταβάλλοντας την κατανομή θερμοκρασίας και το σχήμα του λοφίου της εξάτμισης, τα οδοντωτά ακροφύσια μπορούν να κάνουν το μαχητικό πιο δύσκολο να ανιχνευθεί για βλήματα αέρος-αέρος με έναν ανιχνευτή υπερύθρων στον τερματικό τρόπο καθοδήγησης.
Οι αναζητητές υπερύθρων είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί κατά τη διάρκεια σεναρίων βαρέως ηλεκτρονικού πολέμου (EW), ειδικά σε μάχες μεταξύ συμβατικών αεροπορικών δυνάμεων.
Ο νέος κινητήρας θα επιτρέψει στο Su-57 να αναπτύξει ταχύτητες μεταξύ 1,5 Mach και 1,6 Mach.
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια