ambient-chillout-melodies-vol1

https://www.mixcloud.com/johntsip/ambient-chillout-melodies-vol1/

Εκτακτες ειδήσεις

Η μάχη του ψωμιού

Φωτ. shutterstock 

Η μάχη του ψωμιού: Οι αρτοβιομηχανίες, οι φούρνοι και οι επενδύσεις

Σημαντικές επενδύσεις από τις αρτοβιομηχανίες πυροδοτεί η διαρκής αύξηση των πωλήσεων του συσκευασμένου ψωμιού, με τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να μην περιορίζονται στην πλέον γνωστή κατηγορία, αυτήν του ψωμιού για τοστ, αλλά να τοποθετούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ προϊόντα για διάφορες περιστάσεις.

Αν και το 2021 οι πωλήσεις συνολικά του συσκευασμένου ψωμιού σημείωσαν βραδύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε σύγκριση με την πρώτη χρονιά της πανδημίας, η κατηγορία παραμένει από τις πλέον ισχυρές μεταξύ των ειδών σούπερ μάρκετ και μάλιστα έχει καταφέρει να περιορίσει σημαντικά τα αντίστοιχα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η εγχώρια κατανάλωση ψωμιού υπολογίζεται σε 3,9 κιλά/άτομο μηνιαίως, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου σε 4-5 φέτες ψωμιού την ημέρα.

• Παπαδόπουλος. Επένδυση ύψους 35 εκατ. ευρώ υλοποιεί η «Ε.Ι. Παπαδόπουλος» με στόχο την επέκταση της μονάδας παραγωγής ψωμιού που διαθέτει στα Οινόφυτα. Το επενδυτικό σχέδιο το οποίο έχει υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο προβλέπει την ανέγερση νέου βιομηχανικού κτιρίου παραγωγής ψωμιού, επεκτείνοντας την υφιστάμενη μονάδα σε οικόπεδο 43 στρεμμάτων. Η εταιρεία, η οποία φέτος συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής, εισήλθε στην κατηγορία του συσκευασμένου ψωμιού το 2013 και σήμερα έχει καταφέρει να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην αγορά διαθέτοντας έξι τύπους ψωμιού. Σημαντική παρουσία έχει και στα αρτοσκευάσματα, ενώ εξακολουθεί να κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία των μπισκότων.

• Κρις Κρις. Η πρώτη εταιρεία που δημιούργησε συσκευασμένο ψωμί τοστ στην Ελλάδα είναι η Elbisco, εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Φιλίππου, η οποία δραστηριοποιείται στην κατηγορία με το σήμα Κρις Κρις. Η εταιρεία έχει επεκτείνει πολύ την κατηγορία με ψωμιά για σάντουιτς, μπέργκερ, ενώ τα τελευταία χρόνια, και στη διάρκεια της πανδημίας, πραγματοποίησε επενδύσεις σε νέα προϊόντα στην κατεύθυνση της πιο υγιεινής διατροφής (με ελαιόλαδο, χωρίς προσθήκη ζάχαρης κ.ά.).

• Καραμολέγκος. Τον περασμένο Σεπτέμβριο ολοκληρώθηκε η μεγάλη επένδυση της αρτοβιομηχανίας «Καραμολέγκος» στο Κορωπί. Η επένδυση της εταιρείας, που κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία του συσκευασμένου ψωμιού, είναι ύψους 27,3 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει μονάδα παραγωγής για τα προϊόντα άρτου με το σήμα «Κατσέλης», το οποίο επαναλάνσαρε στην αγορά η «Καραμολέγκος» το 2016. Πέρα από τη νέα γραμμή παραγωγής, οι νέες εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν σύγχρονο κτίριο αποθήκευσης και διανομής. Η νέα γραμμή παραγωγής βρίσκεται σε κτίριο 3.500 τ.μ., ενώ οι νέες αποθήκες σε κτίριο 6.500 τ.μ.

Εδώ και χρόνια, βεβαίως, συσκευασμένο ψωμί σε φέτες δικής τους παραγωγής διαθέτουν και πολλοί παραδοσιακοί φούρνοι. Ωστόσο περιορίζονται στο ψωμί για τοστ, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ποικιλίας προϊόντων. Βεβαίως, τα παραδοσιακά αρτοποιεία διαθέτουν πλέον πολλούς τύπους ψωμιών ημερησίως, χάνουν όμως μερίδιο αγοράς από όσους δεν προμηθεύονται σε καθημερινή βάση το φρέσκο ψωμί και ουσιαστικά κάνουν τις αγορές τους μόνο από το σούπερ μάρκετ.

Το τελευταίο επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη κλαδική έρευνα της εταιρείας Stochasis για την αλευροβιομηχανία. Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, αν και η βιοτεχνική αρτοποιία, οι παραδοσιακοί φούρνοι της γειτονιάς δηλαδή, παραμένει ο κύριος καταναλωτής αλεύρων με ποσοστό 55% της κατανάλωσης, την τελευταία διετία έχει μετατοπισθεί η κατανάλωση αλεύρων κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες προς την αρτοβιομηχανία και κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες προς τα σούπερ μάρκετ (για τη λειτουργία του bake off, δηλαδή των εγκαταστάσεων περάτωσης έψησης κατεψυγμένης ζύμης).

https://www.moneyreview.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια